Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

23.11.10

almás kevert sütemény + heti menü

Ez volt anno az első sütim, ami igazán sikert aratott (a muffinokon és piskótán kívül is), és ízlett is - a piskótát nem szeretem, és tulajdonképpen a kevert sütik és a muffinok is túl szárazak az én ízlésemnek, de az almától ez a sütemény pont jó állagú lesz. Nagyon finom! (forrás: Max konyhája)
Ja, és a legegyszerűbb süti a világon, ha van 10 percem - mosogatással együtt! - bele tudok vágni.



Almás kevert szelet hozzávalók: 
3 tojás
30 dkg cukor
30 dkg liszt
30 dkg alma
1 csomag sütőpor

(fejből mennek a hozzávalók, még ez is hallatlanul egyszerű, elég a 3-ast megjegyezni)

Először is bekapcsolom a sütőt 170 fokra.

A tojást habosra verem a cukorral, bele a reszelt alma, és a liszt fakanállal, amit előtte elszitáltam a sütőporral.
Sütőpapírral kibélelek egy kisebb tepsit (magas falút, természetesen), beleöntöm a masszát, megszórom darált dióval (ha van, de nálunk majdnem mindig van, anyóséknak köszönhetően), éés kész.

30 perc alatt (légkeverésen) megsül a süti, porcukrozom, felszeletelem pici kockákra, és gyorsan megesszük.

A heti menü pedig így alakult:

Szombat: borban párolt csirkecombok

Vasárnap: chili con carne + mákos kuglóf

Hétfő: maradék chili con carne + kukoricás-fokhagymás buci + pöttyös guru pohárkrém

Kedd: fasírtgolyók, rántott szelet + krumplipüré

Szerda: márványcsirke + tárkonyos kukoricaleves

Csütörtök: zöldbabfőzelék + szójafasírt + fahéjas kalács

Péntek: tarhonyás hús + húsleves + sütőtökös muffin + mézeskalács (adventi készülődésre előzetes, Balu már hetek óta követeli)

És..megfogadtam: bármilyen jó receptet találok, bármit gondolok is, SOHA nem csinálok többé csirkét, SOHA nem veszek többé csirkecombot, csak és kizárólag filézett mellet, esetleg combot, mert az én drága családom fintorogva eszi csak, ha ugyan:/ Valamikor pedig imádtam a csirkét, grillezve is, ropogósan, de az egyik azért nyafog, mert a bőreee, a másik, mert az ott mi???? áá,, nekem is elmegy az étvágyam. És kidobtam 4 csirkecombot, mert a sütőben maradt éjszakára (ez soha nem fordul elő olyan kajával, amit Jancsi szeret), az első emeleti kutyust kiutálták a szomszédok, elment vidékre, pedig gyűlölök ételt kidobni a szemétre.

No comments: