Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

30.9.11

nem ovi

Sokat tipródtam ezen az ovi kérdéskörön, és egyre jobban rettegtem attól, amikor meg kell kezdenie Kristófnak a beszokást.
És úgy láttam, soha ilyen távol nem voltunk az ovikezdéstől, mint most.

Aztán jöttek a jelek, amik egyre jobban erősítettek, hogy ne. Az utolsó csepp a Nők Lapja eheti számában egy cikk, ami az ovis beszokásról, és az óvodaérettségről is szólt.
Akkor nagyon utánaolvastam a témának, pszichológiai cikkeket, véleményeket kerestem, és egyre jobban világossá vált, hogy nem szabad még oviba mennünk. Kristóf nem érett az ovira és kész.
Persze, januárig sok minden történhet, 4 hónap egy gyerek életében nagyon nagy idő, de ha visszagondolok a 4 hónappal ezelőtti állapothoz képest nem sokat közeledtünk az oviérettség felé.

Se a figyelem, sem az utasítások követése, sem a beszédfejlődés - szerintem egyedül én és apa értjük amit mond, mert nem csúnyán beszél, hanem sajátosan, és néha ordítva, néha susogva, ahogy épp kedve van -, sem az önálló öltözködés nincs meg - eltűri, dugja kezét-lábát, és ennyi. Idegenekkel egyáltalán nem hajlandó szóba állni. Ráérünk szeptemberben, na.

Főleg, hogy pár napja egy fura és nem kevéssé gusztustalan szokást vett fel: néha kajázáskor nem nyeli le a falatot, hanem tartogatja a szájában, és nem akarja se kiköpni, se lenyelni, mígnem vagy kifolyik az ajkai közül, vagy fuldokolva szinte "kihányja". És láss csodát, mióta meghoztam a döntést, elmúlt, tegnap estétől nem volt ilyen húzása, hát már nem is tudom, az biztos, hogy még én sem vagyok "óvodaérett".

Szóval nyugi van, és majd elkezdjük újra a tortúrát egy év múlva. Amúgy ahogy a szobatisztaságra, az ovira is egyszercsak megérnek a gyerekek olyan 3-3,5 éves korukban - Vekerdy szerint, akinek legtöbb nézetét teljesen elfogadom, némelyeket vitatom, de az alapfilozófiájával teljesen azonosulni tudok -, korai, nagyon korai lett volna az ovikezdés.

No comments: