Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

6.9.11

heti menü + csirkemellkockák petrezselyemmártásban

Fúú, ez a recept:D
Trinity-nél láttam egy Stahl-recept kicsit átalakított változatát, és nyami!
Csak én szeretem a családban (vagyis a többiek is eszegetnek belőle, kivéve Jancsit, aki nem bírja a petrezselymet. Érdekes ez, imádom, szinte az összes fűszernövényt, a kapor kivételével, Jancsi pedig már attól is kiakadt, amikor picit megborult a kakukkfű a pörkölt készítésénél.)
Na szóval, mindegy is, a múltkor újráztam belőle, és csak magamnak csináltam egy egész kg-nyi csirkemellfiléből, és rengeteg petrezselyemből egy becsületes adagot, és 3 napig ettem. Egyszerűen imádom, ez az egyetlen kaja, amit képes vagyok elkészíteni a saját örömömre:D

Csirkemellkockák petrezselyemmártásban

          1 kg csirkemellfilét
apró darabokra vágok
          2 ek olajon 
megfonnyasztok
          1 kis fej vöröshagymát,
amit előtte persze apró kockákra vágtam, belerakom a húsdarabokat,
          2 gerezd fokhagymát,
szintén nagyon apróra vágva, és kifehéredésig pirítom a húsdarabokat. Sózom, borsozom, felöntöm
          2 dl száraz fehérborral,
lefedem az edényt, puhára párolom a húst. Fontos, hogy szaftos legyen, így főzés közben pótolni kell a vizet, ha szükséges.

Közben összeturmixolok
          1 tubus natúr, tejszínes sajtot (ez a "tömlős" sajt vagymi),
          2 dl tejszínt és
          2-3 csokor petrezselyemzöldet.

          1 tk keményítőt
összekeverek 1 ek vízzel, és ha a hús kész, a szaftjából pár kanálnyit hozzáöntök, majd beleöntöm a petrezselymes masszába. Még belekanalazok néhány kanálnyit a masszába a hús szaftjából, majd a masszát ráöntöm a húsra, és lassú tűzön kb. 1 percig még forralom.
Hát ennyi! Az illata.. és az íze! Megint összefutott a nyál a számban.
Ó, igen, parmezánnal (vagy az Aldiban kapható előre csomagolt és olcsóbb parmezános jellegűvel) tálalom, ami még dob egyet az összízhatáson:)

Heti menü (ami egy két héttel ezelőtti, mert kánikulában nem igazán készítettem sok mindent, főleg fagyit, hideg gyümölcslevest, tésztákat, vagyis bármit amihez nem kell sütőt bekapcsolni, és lehetőleg a főzőlapot is csak percekre).

Hétfő: 
csirkemellkockák petrezselyemmártásban tésztával

Kedd: 
spagetti pesto-val + csokis-cukkinis muffin
Szerda:
hideg meggyleves
Csütörtök:
sült halfalatok + citromos keksz
Péntek:
fokhagymakrémleves + tortillatekercsek
Szombat: 
sárgadinnyeleves + karamellizált diós semifreddo
Vasárnap:
zöldborsós csirkeraguleves + mézes-mustáros csirke párolt rizzsel

Ahogy elnézem, ez a hét is elég kánikulás volt:D a sok hideg levessel és alig desszerttel, tésztával..

No comments: