Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

3.8.11

türelem

Olvasom ismét a "Beszélj úgy..." könyvet. 

Elhatároztam, hogy lejegyzetelem, és mivel már így is túl sok dossziém és füzetkém* van, ide a blogba, és fejezetenként, hogy tanuljak is belőle és maradandó tudást nyújtson.
Korábban, amikor olvastam, és átrágtam magam rajta, sok hasznos dolgot találtam benne, több tippet sikerrel alkalmaztam főleg Balázzsal, de néha Kristóffal is sikerült. Hogy mire gondolok? Például az igazi, aktív, odaforduló figyelemre, a dicséretre, a büntetés kerülésére, érzések megfogalmazására, választási lehetőségekre.

Aztán visszaadtam a tulajdonosnak a könyvet, és a már épp használni kezdett friss tudás elillant. Mígnem kb. egy hete arra lettem figyelmes, hogy szinte egész nap csak gondolkodom, a vitáimat játszom újra fejben, stresszelő dolgokkal foglalkozom, és egészen mogorva lettem. Akkor eszembe jutott a könyv, és amikor Balázs hazajött edzésből, nem a házimunka mellől reagáltam a mondandójára félfüllel, hanem csak rá figyeltem, és a fiú kivirágzott. Mesélt és mesélt, és sokat hülyéskedtünk, nem szakítottam félbe, nem oktattam ki, nem véleményeztem a tettét. Amikor kérdezett valamit egy idegesítő játékostársáról (mit csináljon, ha az a srác állandóan b@szogatja, és beszól neki), megkérdeztem, "Te mit gondolsz?" És tök normális javaslattal állt elő.

Kristófot pedig, ha kiönt valamit (és 2és fél éves, mindig kiönt valamit), már nem cseszem le, nem is szólok rá, de nem is takarítok utána mártírkodva, hanem odaadom neki a törlőkendőt, és azzal rendkívül ügyesen feltörli a maszatokat. Sőt, tegnap már az ágytakarót is segített leteríteni, bár ennek köze nincs semmiféle könyvhöz:D

Szerintem ez a könyv félelmetesen jó, és nagyon szeretném, ha készséggé válna bennem az alkalmazása, úgyhogy most a tervek szerint egy héten keresztül fogok egy fejezettel foglalkozni, hátha sikerül a régi automatizmusokat, rossz szokásokat levetkőzni.

* van
1 kontrollmappám (nagy, gyűrűs dosszié)
1 sk szakácskönyvem, cserélhető oldalakkal (nagy, gyűrűs dosszié)
és 4 A5-ös spirálfüzetem
1 receptötletek, heti étrend
1 kézimunkás dolgok, ötletek
1 gyerekes tervek, hétvége, kézművesség
1 gondolatok, blogbejegyzések

és emellé még kb. 5 ilyen-olyan, régebbi, néha előkapom, beleírom spirálfüzet, néhány kis notesz stb. Szörnyű kettősség ez, hogy mindig rendszerezek, de a napi dolgaimat nem tudom rendszerbe foglalni. Ráadásul még grafomán is vagyok kissé. Nyelvet is legalább 2-3 füzettel tanulok, könnyű lehet velem:D


amúgy meg ilyen kis önállóak a kicsik is:)


No comments: