Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

8.8.11

Balázs tenisztáborban

Hát elment, ma reggel. Nincsenek messze (30 km?), heti 2x2 óra edzés, úszómedence, sportolás, barátkozás:) Azóta is fáj a szívem, de ezt hősiesen palástolom. Szokom a kiképzést.

Nemrég jött haza Balu a hírrel, hogy lesz a tábor, nem is drága, teljes ellátás, természetesen örültem a lehetőségnek. Aztán ahogy telt-múlt az idő, egyre fogyott Balázs lelkesedése. Először berágtam, hogy hogy lehet ilyen, miért is nem örül. Az egyik edző sem teljesen fair szerintem, mert elég lekezelően nyilatkozott a - másik edző által szervezett - táborról: felesleges, csak elhülyéskedik, buliznak majd kemény munka (?) helyett. (Amúgy ezek az edzők, ilyen-olyan 'bák, fiatal, laza srácok)

Mígnem úgy jött haza egy nap Balázs az edzésről, hogy hívjam fel a szervező edzőt (továbbiakban Sz.E.), hogy beteg, és nem tud menni a táborba. Még jobban berágtam, már csak a hazugság miatt is, de ismét eszembe jutott a Könyv:D Mondtam, hogy persze, ha nem akar menni, vagy csak erőszak miatt, felhívom Sz.E.-t, de szerintem elég jóban vannak, hogy őszintén elbeszélgessenek a dologról. Sz.E. meg fogja érteni, hogy miért nem akar menni. Mert természetesen nem ennyi a történet, menet közben derült ki, hogy van néhány olyan edzőtársa Balázsnak, akiket nem igazán szívlel, fullgazdag, nagyon elkényeztetett kölykök, akik tényleg csak hülyéskednek, beszólogatnak Balunak, szokásos.

Beszélgettünk kicsit - a felelősségvállalásról is, ami Balázsnak tényleg nem az erőssége -, és nem döntött. Majd pénteken kérte, adjak tanácsot. Mert én olyan okos vagyok (hízelgés rulez!), és el tudom dönteni, mi legyen. Ismét eszembe villant a Könyv:D
Annyit mondtam, szívesen segítek, de szerintem ő egyedül is meg tudja hozni a helyes döntést. És akkor tényleg megtörtént:
Balu: "Hát.. beszélek akkor Sz.E.-vel, nem megyek, nincs ennek így semmi értelme.. hülye gyerekek közé nem megyek, inkább edzek itthon sokkal keményebben."
Én: "Ühüm."
Balu: "Bár az is igaz, hogy Sz.E. elég kemény, tud fegyelmet tartani."
Én: "Igen?"
Balu: "Igen, és már meg is ígértem neki, hogy megyek. Tudod mit, nem fogom hagyni, hogy két ilyen hülye gyerek tönkretegye a tábort, én oda edzeni megyek, és a többiekkel barátkozni. Oké, megyek."
Én: "Oké."

És nem adtam tanácsot, nem tartottam hegyibeszédet, nem korrigáltam a jelzőit XD, nem okoskodtam (pedig erősségem), csak hagytam, hogy a nagyfiam átgondolja a dolgokat, és döntést hozzon. Olyat, amilyet ő akart, amit vállalt, és ami miatt nem én leszek a hibás később.

Való igaz, hogy Balázs hajlamos elfogadni az ítéletem (ha nincs más fontos aki felettem áll, jellemzően edző és/vagy barát), nehezen hoz döntést, rosszul veszi a kritikát és nem vállal felelősséget. Amilyen önálló más területeken, annyira nehéz neki a döntéshozatal. Vagyis ebben kell erősítenem, és ez nagyon nehéz, mert hajlamos vagyok a kioktatásra, erőszakosságra, és amúgy is, öregebb vagyok, jobban tudom. Ezen igyekszem változtatni, és hagyni, erősödjön meg a döntéshozatali képessége, mert az egész élet erről szól.

Ezért is nevetek már azokon a megjegyzéseken, hogy X.Y. "milyen jó anya, mit meg nem tesz a gyerekeiért". Ezt is a könyvben olvastam, és azóta azt figyeltem meg, hogy akikre ezt mondják, azok általában elég erőszakos/erős személyiségű szülők, akik valóban "mindent" megtesznek a gyerekükért, döntenek is helyettük mindenben, és a gyerekek később egészen önállótlanok, és a való életre képtelenek. Ezt még boncolgatom később:DD

No comments: