Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

9.8.11

heti menü + vaníliás keksz recept

Hétfő:
maradékok
Kedd:
kefires lángos + vaníliás keksz
Szerda:
zöldborsós csirkeraguleves +oregánós-sörös csirke párolt rizzsel
Csütörtök:
Virslis copfok
Péntek:
Hentes szelet krumplipürével
Szombat:
Hideg + vendégség
Vasárnap:
Karfiolkrémleves + tonhalsaláta + virslis copfok


Vaníliás keksz recept
Van keksznyomóm. Sokáig vártam rá, mert valamiért azt gondoltam, ontani fogom a kekszeket. Hát, igazából 2 havonta egyszer csinálok, mert a keksznyomó nem könnyíti meg lényegesen a dolgot, nem is igazán gyorsítja, a keksz pedig csak több tepsire fér rá, és nagyon hamar elfogy. És bár imádom a házi kekszet, nyomába sem ér a bolti, ritkán veszem rá magam.
Az egyik recept, amit kedvelek, mert csupa vaj és vanília, Wise Lady-től van. És némi maradék tojásfehérjét is el lehet benne használni.

          20 dkg szobahőmérsékletű vajat
          8 dkg porcukorral és
          1 tojásfehérjével
habosra keverem-mixelem. Beleszórok
          24 dkg lisztet és
          1 csipet sót
ennyi, mehet a keksznyomó hengerbe. Ha nagyon puha és ragadós lenne, fél órára beteszem a hűtőbe még formázás előtt.

Sütőpapír nem kell a kekszek alá, mert abba beleragad, hideg tepsire kell nyomni a kekszeket, ne olvadjanak szét, tanácsos pár mm-el a tepsi fölött tartani a keksznyomót a formázás elején, majd kicsit még feljebb emelni, majd ismét le (ez kicsit bonyolultan hangzik, a konyhatündér blogon olvastam, kipróbálás közben jöttem rá a mikéntjére).
Más jó tanácsokat is olvastam a kekszsütésről a konyhatündér leszek blogban, ami nekem megkönnyítette a dolgot, többször kellene csinálnom, mert ez egy haspók család:D


No comments: