Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

1.2.11

Ami elromolhat...

Nem tudom, az időjárás teszi-e vagy a január, de nálunk most minden elromlik. Aztán megjavítódik.

Kezdte a upc-s top box. Múlt héten egyik éjjel veszettül elkezdett forogni a ventilátora, fel is riadtunk rá, és nem is hagyta abba. Következő állomás az volt, hogy a digitális videorögzítőhöz nem lehetett hozzáférni, először azt jelezte, foglalt, próbálkozzunk később, pár óra elteltével már nem hittem benne :D
Újratelepítettem, indítottam, áramtalanítottam - nem ez volt az első top box meghibásodásos balhénk augusztus óta -, a menü közölte, hogy itt bizony nagy a baj, forduljak az üsz-hoz. Odafordultam, a hölgynek kb. 3-szor magyaráztam el, mi is a gond, szegény nagyon-nagyon kezdő lehetett, nem fogta, amit mondok, csak kérdezett hülyeségeket.
Erről eszembe jutott, hogy pár éve leordítottam volna a fejét, lehülyézem, főnökkel fenyegetőzöm, panaszt teszek különböző fórumokon: szereztem volna mindkettőnknek egy rossz napot. Mióta rájöttem, hogy nem épp körülöttem forog a világ, és egy mosoly sokkal többet elintéz, mint a felülről jövő észosztás, igyekszem együttműködni, és úgy megoldani a problémákat - néha sikerül. Igen, a nagyképűségre eléggé hajlamos voltam + úgy gondoltam, csak akkor vesznek komolyan, ha ordítok vagy kioktatok mindenkit.
Szóval az üsz-al 15 perc múlva ott tartottunk, mint az elején, megint elvégeztette a hölgy az áramtalanítást, újraindítást, telepítést stb., bölcs belenyugvással megcsináltam, és végül kiküldték a szervízt. Ami kiderítette, hogy biza tönkrement a szerkezet, és féléven belül megkaptuk a 3. média boxot is. Az előző nagyon a szívemhez nőtt: 47 Elmo részt tartalmazott.

Elmo nálunk a csodafegyver. Ez nyugtatja le esténként Kristófot, ha a túlpörgés miatt nem akar elaludni. Ezzel tudom felcsalni a sétából.
Másra már nem használjuk, mert így is durva függés alakult ki, gyakorlatilag reggeltől estig nézné. Így napi 2 alkalomra szűkítettem le a nézést: séta után 2 és elalvás előtt 2 rész.

Na. amikor ez a csodafegyver eltűnt, kicsit összeszorult a torkom, fontolgattam egy ideig a dvd-vásárlást, de néha úgy érzem, ha meghallom még egyszer a sorozat főcímdalát, kiugrom az ablakon. Így a mostanság futó részeket rögzítjük csak, aztán majd kinövi a dolgot:D

Következő dolog a kazán volt: vasárnap este 11-kor a fűtés vonakodott elindulni. 22 fokról indultunk, reggelre 20 volt (de az éjszakai hő nálunk mindig ennyire van állítva), ami még nem gáz, de már jól felöltöztünk. Mivel költözéskor sikerült az egész fűtés- és melegvízrendszert kicserélni egy kisebb vagyonért, nem kis gyomorgörccsel vártuk a gázszerelőt (aki a felújításnál megduplázta az előzőleg adott ajánlatát, és az összes maradék pénzünket a magáévá tette). Persze nem volt nagy gond, épp csak nem kapott levegőt és egyéb ilyen műszaki dolgok (a bejövő levegő előtti szűrőbe belefagyott a pára, vagyis nem volt olyan, hogy bejövő levegő). Úgyhogy egy hajszárító segítségével orvosolták a problémát - most legalább pénzt nem kért. Olasz gyártmány -  náluk nincs ilyen hideg, így nem is készültek fel ennek kiiktatására - viccelődött a szerelőbácsi (akivel én nem találkoztam, Kristóf még mindig nagyon-nagyon fél az idegenektől).

A kenyérsütőgépem is haldoklik - ezt a dagasztás miatt fájlalom, már kértem egy tálas mixert dagasztókarral. Addig nem csinálok kelt tésztát, amíg nincs ilyenem, mert nem. Ahogy a jó-étvágyú családot ismerem, hamarosan lesz.

Kristóf is elromlott: nem aludt az utóbbi pár napban délben. Nem bánnám ezt a dolgot, ha néha nem este 6-7-kor nyomná el az álom, vagy nem aludna el a fürdőkádban és öltöztetés közben. Plusz irtó nagy hisztik jönnek minden egyes kifáradásnál.
Zalán sushit eszik 
Viszont, mióta nem nézünk annyi elmót, helyette sokat játszunk, és mindennap sétálunk, mínusz 5 fokban is, azóta - talán jobban kifárad - megint volt két alvós napunk. Ilyenkor persze az esti elalvás sokkal melósabb, és az elmúlt két napban is nekem kellett elaltatnom őt, átölelve.
Nos, ez nagyon nagy szó, ui. Kristóf nem szereti, ha alvás közben megöleljük és/vagy hozzáérünk.

Hát, ez van, de Zalán legalább csúcsot döntött, tegnap egyhuzamban aludt 9-től hajnal 3-ig. Mmmm. Ez is nagyon régen fordult elő utoljára. Arra nem vagyok hajlandó emlékezni, hogy 3 után félóránként szopizott, és 6-kor végleg fel is kelt. Örülni kell a kis dolgoknak is. Pl. valamelyik nap fél másodpercig állt kapaszkodás nélkül! Nagy dolog egy ilyen kis babának:)

No comments: