Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

15.2.11

Szerelmesek napja

Tudom, hogy ez is ciki, nem is szeretek nagy feneket keríteni a napnak, de itthon ünnepeljük.
Vagyis kaptam egy rózsát, és
egy tálas mixert :DD (na jó, ezt nem kifejezetten Valentin-napra, csak úgy, mert szerettem volna, és jó apropó kínálkozott a meglepetésre, így Jancsi hazaosonkodott a készülékkel)

A gyerekekkel csináltunk szívecskés és kuglóf formában csokis-túrós muffint, Zalán szabályosan feszítette magát, és csipkedett, amikor nem engedtem, hogy egyen belőle;

szívecskés girlandot (Kristófnak vettem kisollókat, nagyon érdeklődik, de még nem tud vágni vele, csak ki-be nyitogatja őket; van a kisollókon egy műanyag izé, ami automatikusan kinyitja az összezárt ollót, ami nagy segítség az ilyen kis kezeknek) - Kristóf persze inkább csak csodálta, meg gyűrögette, Zalán pedig megkóstolta a papírokat;

Baluval fagyasztottunk a szívecskés szilikonformába rózsaszínre festett (ételfesték) vizet. A szívek akasztóit beleraktam a formába, és fagyás után így könnyen ki lehetett akasztani őket - nálunk a déli fekvésű erkélyen olvadoznak most diszkréten a szívek (bár -5 fok van, lehet, hogy eltartanak egy pár napig, meglátjuk).
A fagyott szívek ötletét ebből a blogból merítettem.
És készítettünk még régebben Kristóffal téli mécsestartókat: kimosott babakajás üveget belülről bekentünk tojásfehérjével és rászórtunk kristálycukrot. Szerintem nagyon szép és mutatós az ötlet, valamelyik blogon olvastam, sajnos nem mentettem el a forrást:(
Valentin-nap tiszteletére pedig rózsaszín és lila gyertyák kerültek bele + rózsaszín szalag.

Tudom, hogy ez az ünnep is főleg a kereskedőkről szól, semmi köze Bálint püspökhöz, és nem is vennék giccses ajándékot, de készíteni, együtt lenni, az más:) És miért ne ünnepeljük a szerelmet/szeretetet? Mi nagyon szép napot töltöttünk együtt.
Az angolszász blogok pedig telis-tele vannak gyerekekkel együtt készíthető apróságokkal, na ők aztán ünnepelnek:D

2 comments:

Babi néni said...

Tökre igazad van! És ha a kereskedők találták ki? Nem méltó ünneplésre ez a szép gondolat?

A télapót meg a Coca cola találta ki, azért piros a ruhája.

A karácsonyt meg a katolikus egyház a pogány napforduló ünnepére.

Ennyit erről! :o)

Nekem gyöngyvirágom van, tegnapra nyíltak ki a bimbók és illatoznak, odajárulok szaglászni. Amúgy meg lágytojást és puszit kaptam vacsorára. :o)

bringa said...

Jajj, gyöngyvirág, imádom az illatát:)
És igen, fontosak az ünnepek, a hagyományok, gyereknek-felnőttnek egyaránt. Ünnepeljünk:D