Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

14.2.11

heti menü + túrógombóc recept

A menüvel rémesen le vagyok maradva, a receptek is össze-vissza hányódnak - ennyit jelent pár nap betegség.

Hétfő:
rakott krumpli
Kedd:
kukoricakrémleves + császármorzsa
Szerda:
joghurtos-citromos pulyka rizzsel + hamis somlói galuska
Csütörtök:
túrós rétes
Péntek:
halpogácsa rizzsel + túrógombóc
Szombat:
40 perces pizza + torta
Vasárnap:
palócleves + szalagos fánk

Tehát: túrógombóc receptem 3 is van:

1) kezdő háziasszonyként és az első 10 évben így csináltam:
3 tojás
3 ek liszt
3 ek búzadara
3 ek zsemlemorzsa
3 ek cukor
1 van. cukor
1 csipet só

Ezeket összegyúrni, kifőzni, pirított zsemlemorzsában forgatni.
A recept exanyósomé, és a 3-asok miatt könnyen meg tudtam jegyezni - még én is. Az anyukámét sokkal jobban szerettem, de egyrészt lánykoromban nemigen fordultam meg a konyhában, másrészt ő nem tudja elmondani, miből mennyit tesz bele, mindig ilyeneket mondott, hogy "hát kb..", aztán "érzésre", meg "kicsit", "többet" stb, ki is hagyott a felsorolásból hozzávalókat - kezdő háziasszonyok álma:DD - így az otthoni ízeket nem igazán tudtam rekonstruálni, aztán kialakítottam a saját ízvilágunkat.


Ez a fajta tehát nem nyert, és utána próbálkoztam ilyenekkel:

2) nem édes fajta, ahol az összedolgozott grízes cuccnak állnia kell egy-két órát
Ez nem olyan édes, sőt, és gríz van benne csak, semmi liszt vagy zsemlemorzsa. És mivel nem is csinálom már, csak a 3-as változatot, nem töröm magam a recept felkutatásával.


3) és ciki - nem ciki, ez nyert - természetesen NEM ciki:DD
Nem kell gombócokat főzni, hanem csak egy jó sűrű tejbegrízt, és aztán azt gombócozni.

0,5 l tej
3 ek cukor
1 ek házi vaníliás cukor
2,2 dl búzadara
1 csipet só
           Ebből csinálom a tejbegrízt, és ha kihűlt, keverem össze
0,5 kg túróval
          Gombócolom, zsemlemorzsába forgatom, porcukor és tejföl vagy lekvár, és kész.

Az ötletet Dominó és Lőrinc blogjában találtam.

No comments: