Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

6.1.11

rajzolás és festés és pihenés

Vártam már, nagyon, hogy a naggyal leülve tudjunk alkotgatni, és lassan elérkezik az idő.
Gyurmázás pipa, legközelebb színes gyurmákat fogok készíteni, de most nagyon megy a firkálás krétával. A "térelválasztónk" oldala fehér bútorlap, úgyhogy letörölni is könnyű, és nagy kárt se tud okozni benne Kristóf, ha elkapja a művészi láz. Ez egy kukásautó. És egy 'kabion", illetve egy "vijág".

Ma pedig festéssel ismerkedtünk. Egyszerű, ujjal is kenhető festéket kapunk 1 adag liszt és egy adag hideg víz összekeverésével, ételfestékkel színezve. Már megint csak kéket csináltam, de ezt a zöld műanyagos ételfestékes izét alig bírom kinyitni, a kék pedig a gyurmázás óta nyitva van, nem kell vele szórakozni, úgyhogy nálunk minden kék:/
Először nagyon tartott a festéktől Kristóf, nem volt hajlandó belenyomni a kezét, pedig ujjfestésnek szántam a próbálkozást, de aztán az ecsettel vadul maszatolt. Majd  - a képeken is látszik - aggódva figyelte, ahogy festékes a keze, meg is mostuk, de aztán eluntam a fürdőbe mászkálást, és rávettem, hogy örüljön a maszatolásnak. Örült, és készült 2 darab tenyérlenyomat is. Majd még folytatjuk. (Eredetileg ilyet akartam.)

A pihenés pedig mint olyan nem létezik többé. A gyerekek nem is igen igénylik, én meg elájulok majd egyszer. Az van ugyanis, hogy Kristóf nem alszik mostanság délután (akkor se, ha sétálunk, de akkor igen, ha autóba ül, a nap bármely időszakában). Így délután egy kb. 1,5 órás maratoni Elmo-zással pihen (más nem érdekli) a tv előtt.
Én addig házimunkázok a hátamra kötött Zalánnal, aki továbbra is 2-3-szor 20 perceket horpaszt napközben. Na, tőle viszont megőrülök, mert míg Kristóf este 8-9-től reggel 8-9-ig alszik (tehát akár 12 órát is), Zalánnal az esti elalvás is katasztrófa, általában 11 előtt nem sikerül megejteni. Asszem, Kristóf maga a könnyen kezelhetőség - még így, dackorszakosan is -, az állandóan izgő-mozgó, nemalvó Zalánhoz képest..
Í
Tegnap viszont úgy találtam a picurra, hogy ott ÜLT a játékosláda mellett, és könyékig benne turkált. (megjegyzem, azt sem tudtam eddig, hogy ülni tud, azt, meg, hogy felülni, azt végképp nem láttam még, mert ha sikerült is neki, rögtön továbblökte a lendület, és egy új tárgy megszerzésének lehetősége)

És még: megmértük digitális mérlegen, 8,1 kg. Ha 2 hét múlva megyünk tanácsadásra, és kiderül, hogy minimum 50 dkg-t hízott, akkor vajon fogyókúrát írnak elő?!

Volt védőnő is, aki nagyon helyes volt, és Kristóf nem félt, és kikísérte és integetett neki! (soha, senkinek nem integet, nekem se). Persze az élet igazságos, Zalán üvöltött a karjában, csak anya kellett neki:D

No comments: