Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

10.1.11

heti menü + hot dog recept

Hétfő:
spenótos + sajtos tészta
Kedd:
fokhagymakrémleves pirított kenyérkockákkal
Szerda:
zöldborsófőzelék + fasírtgolyók
Csütörtök:
tonhalsaláta + túrótorta
Péntek:
piskóta és házi nutella 
(eredetileg palacsinta mellé készült, Kristóf elnyalogatta az összeset! recept: itt - babapiskótát is csináltam párat, de sajna csak egy normális méretű tepsim van, úgyhogy a maradék sima piskótalapként végezte, természetesen így is hipp-hopp elfogyott)
Szombat:
barackos csirkemell + krumplipüré + sajtos-tejfölös karfiol
Vasárnap:
bakonyi sertéscsíkok csőtésztával

Sütik:
vaníliás keksz
babapiskóta


Hot dog receptet pedig azért írok le, mert nagyon szeretem, nagyon klassz recept. Többet próbáltam, mire rátaláltam, és igen, ez az igazi az egész családnak!
Recept Max konyhájából való, és azt hiszem, változtatás nélkül készítem, csak épp a sütési idő sokkal rövidebb nálam.

1 ek olaj
440 ml tej
1 púpozott ek só
1 púpozott ek cukor
60 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
4 dkg élesztő
          dagasztom, kelesztem.
          A tésztát két részletben kinyújtom, kb. 3 cm-es csíkokra vágom, és betekerem a
10 pár virslit.
1 tojást
          felverek, és bekenem a tészták tetejét.
          Gőzös sütőben 50 fokon kelesztem kb. 30 percig, majd 200 fokon, továbbra is gőzös sütőben 15-20 perc alatt pirosra és ropogósra sütöm őket.

A gőzös sütőt úgy szoktam elérni, hogy egy kis tálkába teszek vizet, és azt berakom a sütő aljába, vagy bespriccolok vizet az aljába, esetleg (nyáron), egy-két jégkockát dobok a sütőbe. Persze, az utóbbi két megoldás csak villanytűzhelynél jön be.
Az 50 fokos sütőt pedig úgy csinálom, hogy beállítom a hőmérsékletet 50 és 75 fok közé valahová, és ha felfűtött, kikapcsolom a sütőt, felesleges továbbra is áramot pazarolni, a lényeg, hogy ne legyen hideg benn. Nyáron egyáltalán nem is használok sütőt a kelesztéshez.

(A múltkor, bejgli sütéskor ezt szépen el is rontottam: befűtöttem, és aztán nem kapcsoltam ki a fűtést és kb. 70-80 fokon keltek a diós bejglik, ami nem használt az állaguknak, túlságosan, amorf módon megdagadtak.)

No comments: