Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

30.3.12

Egy tökéletes világ





Kicsit fajsúlyosabb kérdés, mint a hobbitok ;)

Én nem szeretnék tökéletes világot. Nem is szeretem a szót se, hogy tökéletes, nem hiszek benne, és nemcsak
azért nem, mert uniformizált embereket sejtet a szó, akik egyformán látják a világot.

Épp ezért nem szeretnék bűnözés-mentes életet. Nem mintha nem a nyugalom és a biztonság lenne a fő vezérelvem, nagyon is az. De ha vannak a tömegből pozitívan kilógó emberek - nagy tudósok, művészek, gondolkodók -, az egyensúly miatt kellenek a negatív tartományba nyúlók is. És ha ez az ára a kiemelkedő egyéniségeknek, én hajlandó vagyok - ha nem is örömmel -, megfizetni ezt az árat.

Azt viszont szeretném, ha én határozhatnék a sorsom felől. Ha nem világméretű gyógyszer- és olaj- és más cégóriások döntenének az életemről. Az életünkről. Ha kicsit kiszámíthatóbb lenne ez a világ.

Elfogadom a betegségeket, de gyűlölöm, hogy az ételeink okozzák nagy részüket, vagy a levegő, a nap, a víz..
És gyűlölöm, hogy állandóan résen kell lenni, ha tudatosan és nem butított fogyasztó módjára akarok élni.

De nem akarok tökéletes világot, nekem megfelelne egy elég jó világ is, ahol viszonylag szabadon élhetek, nagyobbrészt félelem nélkül, ahol nem szólnak bele az életembe, és.. nagyon sokáig lehetne boncolni még ezt a kérdést, de maradjunk annyiban, hogy ez a "lehető világok legjobbika".

2 comments:

Babi néni said...

Köszönöm, hogy megírtad, és naná, hogy ez a létező világok legjobbika, mert mi csak a legislegjobbat érdemeljük. ;o)

erzsó said...

volt a fejemben olyan gondolat, hogy ne legyen tökéletes, csak legyen jó... igazad van: tökéletes lenne egy elég jó világ