Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

12.4.12

Diétás húsvét

Sajnos nem egészségtudatból diétáztunk, prózai okai vannak a ledobált kilóknak: kórházban töltöttük az ünnepeket a legkisebbel.

2 hete csütörtökön kezdődött a betegségroham nálunk, Kristóffal, aki köhögéssel, náthával küszködött, kis hasmenés, kedden egy rövid hányás, majd fokozatos, lassú javulás.
Természetesen hamar csatlakozott hozzá Balázs, aki az allergiájának "hála" rögtön továbbfejlesztette a vírust egy jó, kiadós arcüreg-gyulladássá.
Én és Jancsi is beszálltunk a körbe röviden, de csak a nátháig jutottunk el.
És akkor kezdődött a kicsi betegsége is, ő már lázzal, köhögéssel, náthával fűszerezve orvosig is eljutott (Balázst váltotta a dokinéninél). Aztán jött a magas láz, elmúlt, következett a hasmenés, hasgörcs, egyre rosszabbul lett Zalán. Pénteken elmentem egy tenisz-meccsre, ahonnan az első szett után apa telefonhívása riasztott, Zalán folyamatosan hány, siessek haza.

És a fotelben egy karikás szemű, falfehér, lefogyott, erőtlen kisember ült, és már nem is kellett Jancsival semmit átbeszélnünk, pakoltam az utazótáskába, és rohantunk a sürgősségire. Ahol a rengeteg várakozó ellenére egész hamar sorra kerültünk - kiszáradás gyanúja miatt -, és ahol vérvétel-vizsgálat után fel is vették Zalánt komoly kiszáradással a fertőző osztályra.

Most nem fogok kitérni a borzalmas körülményekre, az 1, azaz egy darab VIP szobára - 6000 Ft/nap - (ahová 5 napi kórházi tartózkodás alatt nem sikerült bejutnunk, az ólmos fáradtságra, a sok infúzióra és vérvételre, felesleges protokollra, az ügyeleti időszak doktori ellátottságára, a súlyos beteg szobatársakra, és semmire, úgy általában, mert minősíthetlen volt, és csak szeretném elfelejteni az egészet.

Szerencsére Jancsi váltott engem napközben, időnként egy összecsukható ágyra (4 szobás kórteremben 1 db ilyen ágy volt) is leheveredhettem éjszaka 1-2 órára - ha épp nem volt Zalánra kötve az infúzió, mert kétszer is sikerült a kézfejéből kitépni a branült, így plusz kétszer szúrták meg -, és itthon aludtam pár percet, és lezuhanyozhattam. Anyukám és anyósom felváltva vigyáztak napközben Kristófra, aki angyal üzemmódban működött szerencsére, igazi nagyfiúként.

A végeredmény: Zalán magából kikelve ordít, ha meglát egy fehér köpenyt - vagy akár zöldet, rózsaszínt, mert a takarítónőktől is rájött a pánik egy idő után -, kedden délután jöttünk haza, de még mindig kába vagyok, és csak egy összefolyt massza maradt meg az öt napból, és nem tudom, mikor fogom magam kipihenni úgy igazán, és szerda este főztem meg a sonkát, kalácsot.
Davis-kupa mérkőzésre volt 3 napos jegyünk, amiből összesen 1 db szettet sikerült megnéznem - Jancsinak még annyit sem -, soha többé nem veszek előre jegyet, mindig megszívjuk, de ez volt eddig a legdurvább.
Zalus kb. 1 kg-t fogyott, kicsit bágyadt még és gyenge, de ma végre átaludta az éjszakát is, de az étvágya még nem az igazi - azaz ő szeretne mindenféle nehéz kaját enni: szalámit, rántott húst, rudit, és ügyet sem vet a finom húslevesre, zöldségekre, én pedig nem merek neki ilyesmiket adni. Így jobb híján továbbra is ropit és pufit eszik, de már nagyon unja. De kemény vagyok, mert most igazán megijedtem.

Bent a kórházban tartottam magam, igazából eszembe se jutott, hogy akár sírhatnék is, de amikor az első éjszaka után hazajöttem kicsit pihenni, ahogy kiléptem a fertőző épület ajtaján csak sírtam és sírtam a kocsiban, a lépcsőházban, itthon. És ez nem az a fotogén sírás, hanem az a mélyről jövő, zokogó, kétségbeesett csúnya bőgés.

(Amúgy az elvesztett kilók száma nálam mindössze 3.)

6 comments:

Babi néni said...

Huh, jó hogy szerencsésen túl vagytok rajta!

Macus said...

Nagyon sajnálom, hogy így alakult... gyors gyógyulást a fiúnak!
nálunk valami hasonló lehet, mint Nálatok volt, legalábbis velem valami hasonló van, ha nem is súlyos. Mindenesetre ma nem bírtam elmenni dolgozni...
Mindenki gyógyuljon meg!!!

Zuzmó said...

Sajnálom, hogy ilyen rosszul alakult a húsvét :( Csak megközelítőleg tudom, milyen szörnyű lehetett nektek, mert mi csak fél éjszakát voltunk közös kórteremben, utána bekerültünk a VIP szobába. De így is rémes emlék. Jó, hogy túl vagytok rajta és Kristóf angyali volt! :) Gyors regenerálódást a kis családnak!

bringa said...

Köszönöm a jókívánságokat, Zalán már teljesen jól van és teljesen jókedvű is:)
Zsuzsa, sokszor eszembe jutottatok, tavaly kb. ilyenkor voltatok bent, ha jól emlékszem..

Ami a legdurvább: Kristóf tegnap éjszakától hány - kezelgetjük mindenféle orvosi praktikákkal, és imádkozom, hogy megússzuk a kórházat.

eszteranya said...

Brigi!
Nagyon sajnálom amin átmentek,Mielőbbi jobbulást nektek.Mi Hannával ezt végig csináltunk,lehet felelőtlen voltam,de én haza hoztam a nappali klinikáról..(jegyzem a körzetink javaslatára)Kitartás,Brutál mi van bent és azért neked a plusz 3 fiút koordinálni sem lehet egyszerű.Átérzem hogy ki lehetsz,Kristóf meg ismét bizonyítja hogy egy HŐs,ügyes,okos nagyfiú.
UI(cola kortyonként állítólag jó a hányásra-doki mondta)
Gyógyuljatok mihamarabb meg.

Kata anya said...

Rossz volt olvasni a posztodat és tudom sokkal rosszabb volt megélni.
Lényeg,hogy Zalán túl van rajta!
Remélem Kristóf is hamarosan meggyógyul,imádkozom,hogy így legyen.
Jobbulást és kitartást!Puszi