Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

12.7.10

Sült túrótorta

Szokás szerint Mohától kölcsönöztem a receptet, és egy béna fényképet is sikerült összehoznom róla:

Az eredeti receptben ribizli van a süti tetején, én sajna csak meggyet kaptam a zöldségesnél, pedig a ribizlit jobban szeretjük (és többen is).

A recept tehát a következő:
Hozzávalók:


Tészta:

  • 22 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
  • 7 dkg porcukor
  • 14 dkg vaj
  • 1 tojás
Töltelék:
  • 25 dkg túró
  • 15 dkg tejföl
  • 10 dkg cukor
  • 1 citrom héja reszelve (kimaradt sajna)
  • 1 teáskanál vaníliakivonat (ez is)
  • 3 tojás
  • 5 dkg puha vaj
  • 2,5 dkg liszt
Díszítés:
  • kb.20 dkg (ribizli) meggy kimagozva
  • 1 csomag piros tortazselé (1 zacskó Alsa epres gyümölcszselé - nekem is ez vált be, mindig sikerül a zselé, a tortazselével ellenben még sosem jártam szerencsével)
A tészta hozzávalóit összemorzsoljuk, majd a tojással tésztává gyúrjuk. Kinyújtjuk és kibélelünk vele egy 20 cm átmérőjű tortaformát (jobb lett volna piteforma, de az csak 28 cm-esben van itthon). Megszurkáljuk, és beletesszük a hűtőbe, amíg a töltelék el nem készül (mindösszesen pár perc lesz).

A töltelékhez valókat egy tálban a botmixerrel krémesre keverjük és a tésztára öntjük.  170 fokon kb. 60 percig sütjük alsó-felső sütésen. Hagyjuk kihűlni, majd a tetejére szórjuk a meggyet és leöntjük a zacskó lévő leírás szerint elkészített zselével. Hűtőbe tesszük, míg a zselé megszilárdul (nekem 4-5 óra volt, de még a régi, kánikulára rosszul reagáló hűtővel). Fontos, hogy a zselét csak akkor öntsük a tortára, amikor már kissé megszilárdult, különben a fele kicsöpög a tortaforma szélénél. (khmm.. személyes tapasztalat) Ezért is jobb a piteforma, ott legalább edényen belül marad a cucc.

És mellesleg, még akkor varrtam egy régi pólóból ezt a szennyes tartó zsákot a babaholmiknak, mikor hazajöttem a kórházból - akkor még itt volt velem anyukám, csuda jó dolgom volt: mindenre ráértem, mindent megcsinált nekem, csak a picivel kellett törődnöm.
Plusz vázákat is csináltam kidobandó műanyag palackokból.

A zsák ötlete innen ered, a vázáé pedig erről az oldalról. (nagyon szeretem ezeket az oldalakat, sok ötletet adnak)

Most is sok mindent kellene csinálnom, rengeteg alapanyagot felhalmoztam már az ötletekhez, és mielőtt Jancsi kihajigálja őket (vagy legalábbis nagyon elkezd morogni miattuk), legalább valamit be kellene fejeznem belőlük. Majd valamelyik éjszaka, legfeljebb xDD

No comments: