Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

2.7.10

2 hetes

már 2 napja. A súlya 3750 g volt aznap (kaptunk mérleget kölcsön, bár többször mondtuk, hogy nem kérjük), sebaj, majd hetente megmérjük, aztán kis idő múlva pakoljuk egyik helyről a másikra :)
És leesett a köldökcsonkja, tegnap reggelre, így tegnap este már nagy(obb) vízben fürdött, és nem 1 percig, hanem 3-ig. (kis lépés az emberiségnek...)

A tegnapi kánikulában spenótos palacsintát sütöttem. A recept a Kifőztük magazin márciusi számában és Mohakonyha oldalán is megtalálható, és most itt is.

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 6 dl víz
  • 2 dl tej
  • 1 dl olaj
  • fél teáskanál só
  • örölt bors + reszelt szerecsendió
  • 25 dkg spenót
Palacsintatésztát készítünk a hozzávalókból, majd bele a spenót, és kész a tészta. Most már csak ki kell sütni - és nekem ez volt a nehezebb része. Talán a spenót miatt, de sokkal kényesebb volt a tészta a hagyományosnál, így amikor meg kellett fordítani, lapáttal nem is sikerült, dobálni kellett (szerencsére ezt tudtam valamikor, és az első pár szakadt palacsinta után elég önbizalommal dobáltam a levegőbe őket).

A recept 3féle tölteléket ajánl a palacsintákhoz, én ebből kettőt készítetten:
1) tejfölt megsóztam, borsoztam, palacsintába töltöttem, megszórtam sajttal, összehajtottam szalvétaszerűen, és a tetejét is besajtoztam.
2) házi natúr sajtkrém (a recept szintén a Kifőztükön és Mohánál) borssal, petrezselyemzölddel és snidlinggel
Nagyon bevált módszer: a tejfölt gézbe/függönyanyagba (nálam), szűrőbe öntjük, alárakunk egy tálat és egy éjszakán át a hűtőben (expressz megoldásként 2-3 óra alatt a munkapulton) lecsöpög.
900 g tejfölből lesz kb. 450 g sajtkrémünk, a maradék anyag, ami lecsöpög, a savó, amit kenyerek, péksütemények, lángos (!) készítéséhez fel lehet használni joghurt, kefír helyett. A sajt hűtőben kb. 3 napig megőrzi a frissességét. Nemcsak sósan, hanem édesen is fel lehet használni, tortáknál helyettesíti a mascarponét (és mennyivel barátibb az ára), én is használtam már a citromhabtorta és epertorta alapanyagaként (mindkét recept Mohánál), és bevált. A mascarpone pedig marad a tiramisuhoz :)

A rakott palacsintánál ezt a kétféle tölteléket váltogattam.

Nagyon finom volt, az első 6 palacsinta másodpercek alatt tűnt el, ahogy a hagyományos társai. Este pedig a rakott verziót tüntettük el. Hosszasan tűnődtünk, hogy tegyük-e be a sütőbe vagy együk meg hidegen, de a 31 fok nyert - hidegen ettük. Tényleg finom volt, pedig nem vagyunk spenót-fanok. Egyszer csináltam spenótfőzeléket - nekem úgy tűnt, füvet eszünk, illetve néhány gerezd fokhagyma beleaprítása után fokhagymás füvet.
Viszont a spenótos gnocchi nagyon finom (de nagyon macerás is, majd ha nagyobbak lesznek a kicsik, akkor sor kerülhet rá), és ez a palacsinta is ott van.

A spenót ugyan fagyasztott - még soha nem használtam frisset -, de ez legyen a legnagyobb problémánk:)

No comments: