Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

22.9.10

menü

mert gyönyörű, és imádja a leveseket

Hétfő: Marhahúsleves, sajtos hajtovány
Kedd: Calzone
Szerda: Vajas egészben sült csirke
Csütörtök: Fokhagymakrémleves+sajtos ropogós, túrótorta
Péntek: Lasagne
Szombat: Tárkonyos kukoricaleves+sajtos ropogós, mákos guba
Vasárnap: Rántott karfiol, tejfölös-pudingos süti
fokhagymakrémleves sajtropogóssal- az ínyenc!


Ez egy viszonylag jól sikerült hét volt, megterveztem a főbb fogásokat és bár nem az eredeti szerint, de nagyjából követni is tudtam, és ha más sorrendben is, de megfőztem őket. Voltak újítások: calzone, túrótorta, lasagne, kukoricaleves és sajtos ropogós, ja és a hajtovány. Mind maradhat, a család megszavazta. Viszont a mákos gubába szegfűszeget tettem most, és Balu nem evett, úgyhogy ez a változat nem jön egyelőre, pedig finom volt. (Szegény, annyira várta a gubát, és majdnem elsírta magát, hogy nem ízlik:/ hatalmasat csalódott. Én őszintén, előre is nagyon sajnálom a jövendőbelijét, még egy ilyen válogatós gyereket nem láttam, pedig én se voltam semmi, bár még változhat, ugye?!)
neki ízlett
Tervezem, hogy minden héten rögzítem a menüt, hogy tudjak hová visszanyúlni, ha ötletre van szükségem. A papíralapú szakácskönyvem is készülget, kb 25 recept van már benne. Muszáj összegyűjtenem, és főzés közben kirakni az asztalra: tegnap is kihagytam a stíriai metéltből a metéltet. Úgyhogy azt hiszem, csináltam egy tepsi stíriait.

És leírom a marhahúsleves receptjét, mert jól sikerült, nagyon (első nap elfogyott), ilyet még főznöm kell.

Ihletet, és többek között lestyánhasználatot Wise Ladytől merítettem, akinek a blogját gyakran látogatom. A tejfölös-pudingos süti is az ő receptjét követve sikerült (elronthatatlan, és isteni, és egyszerű - abszolút nekem való süti). A lestyán - fűszernövényként. egyelőre szárítva - pedig pótolja az ételízesítők és műcuccok jellegzetes ízét, és így nem hiányolják a fiúk a műkajákat.Legalábbis egyre kevésbé.
Eredetileg vadast szerettem volna a marhacombból készíteni, de gyorsan beláttam, hogy ilyen időigényes kaját sehogy nem lehet beilleszteni a napomba, így csak megettük a levesben az isteni szelet husikat.

Na, tehát:
60 dkg marhacomb
2 db közepes répa
1 db petrezselyemgyökér
3 szál újhagyma
1 közepes fej vöröshagyma
1 paradicsomszelet
1 negyed zöldpaprika - csípős volt, de így lett tökéletes
1 közepes krumpli
1 kis zellergumó

10 szem feketebors
2 kanál só
fél kk szárított lestyán

A húst felszeleteltem, feltettem főni 3 l hideg vízben, gyöngyözve forrni hagyom, és szedem a habot - ez jó sokáig eltart, én kb. a 10. kanál után eluntam, és a végeredmény emiatt zavaros lett. Legközelebb megfogadom Wise Lady tanácsát, és 2 percig abba se hagyom:)
Ezután hagyom tovább gyöngyözve főni, miközben beleteszem a fűszereket, a zellert, vhagymát, paradicsomot és paprikát, és 1 órán keresztül főzöm őket..
Ekkor a húst kiveszem, a fenti zöldségeket kidobálom (mert nem szeretjük őket), és 5 perc pihi után átszűröm a levest a husikra egy másik fazékba. (ezt se így csináltam eddig)
Ezután ismét felöntöm hideg vízzel a levest - kiegészítem az eredeti mennyiségre és gyöngyözve főzöm tovább, és belerakom a maradék zöldséget. Kb. 2 óráig főzöm a levest, megnézem közben, elég sós-e, és ha szükséges (szükséges volt, természetesen), felöntöm még hideg vízzel.
Ha kész, 10 percig hagyom pihenni,

Ezenkívül seprűnyél újrahasznosítás is történt a hétvégén, ezúttal Jancsi ügyeskedett. Jön a rossz idő, nem tudok teregetni, főleg évszakváltásoknál: most is felhoztunk több doboz őszi-téli ruhát, a picur is már csak 62-68-as ruhákat hord, azt is elrendeztük, és a plafonig áll a szennyes ruha. Tehát, bármennyire is utálom, kell a fregoli a fürdőbe, és hogy ne éktelenkedjen mindig ott - jó időben marad az erkély -,  levehetőre csinálta meg Jancsi, úgyhogy pár kampó, néhány méter kötél, átfestett és kifúrt seprűnyél, és kész:) Már látszik az alagút vége:)

2 comments:

Babi néni said...

Próbáld ki az Eszterházy rostélyost, hasonló az íze, mint a vadasnak és egyszerűbb (ha a répákat karikára vágod és nem zsüliennre).

De a leveshús mustárral és friss kenyérrel se kutya. :o)

bringa said...

Kíváncsivá tettél:) Nem ismerem az Esterházyt, de utánanézek.