Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

17.10.10

Sült túrótorta..

...ami isteni. Olyan könnyű, és nem krémes, nem tömény, csak és kizárólag finom.  És egészen egyszerű a recept, amit persze először elrontottam :D És láss csodát, még akkor is finom volt.

Wise Ladynél olvastam a receptet, és csak picit változtattam rajta:

Alap:
20 dkg rétesliszt
10 dkg finomliszt
10 dkg cukor
1 késh sütőpor              

Ezeket összekeverem.
20 kg vaj (szobahőmérsékletű)
1 tojás
Ezeket hozzáadom a tésztához, összegyúrom és egy kapcsos 26 cm-es tortaformába nyomkodom.

A tortaformát berakom a hűtőbe (mivel ez egy linzertészta-szerűség, nekem ez vált be, amikor előresütöttem, kifolyt a vaj kb fele a sütőbe).

Elkészítem a
Túróréteget:
6 tojás
30 dkg cukor
2 dl tejszín
75 dkg túró
3,5 dkg keményítő
vaníliakivonat
1 kk citromlé
1 csipet só

A tojássárgákat és a cukrot gépi habverővel fehérre, habosra verem, majd bele a keményítő, vanília, só, továbbverem. Bele a tejszín, a kissé felvert tojásfehérje, amit már csak fakanállal forgatok bele a krémbe. Tovább kanalazok, és belekerül a túró és a citromlé.

A masszát ráöntöm az alapra, és 150 fokon, légkeverésen kb. 1,5 óráig sütöm a tortát. Egy tepsit azért alárakok, mert egy kis vaj még így is kiszivárgott a formából :/

Nagyon-nagyon finom, és ha a maradékot mikrózva esszük, olyan, mintha friss sütés lenne :D

(Nagyon nehéz úgy képeket csinálnom, hogy minimum 1 gyerek rajtam lóg xD  Na, majd pár év múlva..)

És, ha már géphez ültem, a legutóbbi menönket is feljegyzem:

Hétfő: Görög gyümölcsleves, calzone
Kedd: Csirkemell-falatok+krumplipüré
Szerda: Hot dog
Csütörtök: Tonhalas rizssaláta (eredetileg maradék rizsből akartam, de változott a program és a menü, így külön csináltam egy kis rizst, mert nagyon szeretjük)
Péntek: bolognai spagetti, mákos tészta (mert tévedésből először egy csomag hosszúmetéltet hajítottam a vízbe és a válogatós nagyfiút ismerve ezt úgyse ette volna meg spagetti helyett) és aranygaluska vaníliasodóval
Szombat: sült oldalas, csokis-túrós muffin

Vasárnap: újabb adag muffin maradék spagettivel és oldalassal.

Hát igen, nálunk nem a vasárnap a különlegességek napja, mivel hétvégén mindig van ezer más dolog, amit csinálunk.

No comments: