Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

16.5.10

Esős vasárnap

Nagyon kreatív napom volt. Sikerült összeütnöm néhány fűszertartót a konyhába (igazából csak bevontam néhány egyendobozt egyenpapírral), és békebeli "főtt" kiflit sütöttem.
Azért főtt, mert a sütés előtt néhány másodpercre a kifliket forró víz alá merítjük. Valami isteni. A recept természetesen Limarától van, bár én vaj helyett olajjal csináltam, Kristóf valószínűsíthető tehéntej-allergiája miatt.

Tényleg nagyon finom, és össze nem lehet hasonlítani az ízét a mai kiflikével. Régóta szemeztem már a recepttel, csak kicsit fáztam tőle a főzés miatt, de nem egy nagy ördöngösség, egy lábassal többet kell mosogatni, de maga a tészta amúgy is annyira könnyen kezelhető, hogy a többi edény mosogatása (és itt elsősorban a kenyérsütő táljára gondolok) pikk-pakk megvan.

Az eredeti recept tehát itt olvasható.
Az én verzióm pedig a következő:
60 dkg BL-80 liszt
2 kk só
1 ek cukor
1 dl olaj (vagy 10 dkg vaj)
3 dl víz (vagy tej)
2,5 dkg élesztő

Kenyérsütő dagaszt, ilyen hülye időben keleszt is (nehogy kint megfázzon a tészta), de az olajat csak akkor adom a tésztához, amikor már kicsit összedolgozta a gép.
Sípoláskor lisztezett deszkára borítom a tésztát, amit kicsit ellapítok, majd 12 részre vágom fel. Kis gombócokat formázok a részekből, aztán pár percig állni hagyom őket. A gombócokból kerek lapokat nyújtok, elég vékonyakat, kb. 3 mm-eseket; majd a lapokat szorosan feltekerem. (szintén Limaránál van egy jó kis videó a kiflisodrásról, most nem találom hirtelen, az a lényege, hogy a kört vagy oválist a közepéig szorosan feltekerjük, onnantól a szemben lévő részt meghúzzuk és úgy tekerjük a tésztát tovább - szerencse, hogy én legalább értem ;) ) A kiflit még tekerés után jól átnyomogatom, hogy valóban elég szoros legyen.

Letakarom a 12 db kiflit, és kb. 45 percet kelesztem (vagy amíg jó nagyra meg nem nőnek). Kb. 35 perc után felteszek egy lábasba vizet főni, belerakok 1 ek cukrot (ettől lesz szép a színe), a sütőt begyújtom 220 fokra (húha, nem tudok Celsiust írni?!). Mielőtt a víz igazán elkezdene forrni, egy kiflit szűrőlapátra teszek, belerakom óvatosan a vízbe, a lapáttal lenyomom 6 mp-re, utána kiveszem a lapáttal és egy sütőpapíros tepsire helyezem. A 12 db kifli 2 tepsin fér el, így légkeveréssel kb. 20 perc alatt megsülnek. És ilyen nagyon gyönyörűek, és igen nagyon fincsik, és még aznap kell készíteni egy újabb adagot:


No comments: