Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

24.3.11

Zöldülünk és növünk - 9 kg

valóban a már 9 hónapos Zalán. Nagyjából egy súlyba kerültek Kristóf is 9 kg volt kb. ennyi idősen, bár Zalán hosszabb is - erről a kinőtt ruhák árulkodnak.

a 9 hónaposak
(Doki néni kissé összetévesztette a tesóval: vigyorogva tűrte a vizsgálatot szokás szerint, Iza néni pedig hangosan csodálkozott, hogy mennyire megváltozott.. sebaj)
Oly ciki volt a váróban, minden baba felöltöztetve, időnként bundazsákba, mi pedig betipegtünk pulcsiban (mondjuk 15 fok volt kint, én sem értem igazán a téli öltözéket), lehet, hogy túl laza vagyok ilyen téren. Dokinéni azon is csodálkozott, hogy adtam Zalánnak joghurtot (bár szerintem ezt már 2 hónapja is elmondtam, amikor először adtam) XDD Túrót, tejfölt meg sem mertem említeni.

Aztán beszámoltam róla, hogy igyekszünk SLS (nátrium-lauril-szulfát) mentes kozmetikumokat használni, és azóta Kristófnak elmúltak a foltjai (atópiás dermatitisz - nem tudom, jól írom-e).

Jó ideje figyelem már a termékeket, tudom, hogy divat mostanság, akkor is, és igyekszem mindenből környezetbarát és károsanyag-mentes cuccokat venni.A kozmetikumoknál is áttértem - főleg a dm saját márkás, alverde családjára - természetes készítményekre, mert egyre jobban elharapóztak rajtunk az allergiás tünetek. Azt hiszem, évek óta viszketett a bőröm, kenhettem én aztán magamra bármilyen tusfürdőt, testápolót - anyukámnak egy időben meggyőződése volt, hogy cukorbeteg vagyok, pedig nem -, egyre rosszabb lett a helyzet.

A babák óta viszont tudatosan figyelek ezekre a dolgokra (korábban vegyiparban dolgoztam, így némi anyagismeretre is szert tettem), és rájöttem, hogy a lényeg (szerintem),
A) mit eszünk
B) milyen anyagokkal érintkezünk.
Hidratálni tehát lehet a bőrt - az arcomat és kritikus helyeket szoktam is hidratálókrémmel kenni (legfeljebb megnézem, hogy mivel), de semmit nem ér az egész, ha belülről nem hidratálunk. És ez napi 2 liter vizet jelent. Nem ásványvizet, csapvizet. Egyrészt nem szennyezzük a környezetet pillepalackkal, másrészt nem terheljük a szervezetünket felesleges ásványi anyagokkal. Igen, én is azok táborát gyarapítom - most már -, akik szerint az ásványvíz-hiszti is sima parasztvakítás. Nehéz meginni egy nap 2 liter vizet - korábban nem volt probléma, de most néha elfelejtem.

Az evéssel azért nem csinálnék olyan cirkuszt, mint sokan. Igyekszem a mesterséges anyagokat kerülni, és nemigen használok zacskós cuccokat, csak ha nem tudom máshogy megoldani, de nem tervezem, hogy malmot építek, kemencét rakok és biozöldséget evő bioállatokat veszek (egyrészt, mert szerintem a bio-jelző is nagyrészt parasztvakítás, pénzkérdés az egész, és úgy látom, nem a termesztést ellenőrzik a hatóságok, hanem a papírokat, maximum mintákat, amik bárhol beszerezhetők, következésképp a termelők úgy vágnak át bárkit a palánkon, ahogy akarnak, másrészt, nincs hely rá, harmadrészt, nincs idő.) Szép, szép a saját magunk ellátása, odafigyelve minden apró részletre, a házi kenyértől elkezdve a házi kolbászig, de prioritásokat fel kell állítani, és arra figyelni, ami igazán fontos. És mindenkinek más a fontos. Nekem például a gyerekek, a férj, a kézimunka, és a netezés:DD És ha marad időm, hát készséggel arra fordítom, ami javíthat még az életünkön, ételünkön és környezetünkön.

A háztartás pedig: mióta környezetkímélő mosogatószert használok, nem ekcémás a kezem - azóta gumikesztyű nélkül is tudok például nyers húst mosni, szeletelni (régebben napokig repedezett a bőröm egy-egy ilyen akció után). A mosogatószerben sincs SLS.
A mosás mosódió, szóda, nátrium-perkarbonát és társai - régebben ecet is, öblítő helyett, de ha bent szárítok a lakásban, kell az öblítő, mert utálom anélkül a ruha enyhén ecetes illatát, ha napon szárítok, a friss napillatnál nincs a világon jobb illat.

Az SLS-ről pedig Antal Vali oldalán olvasható egy kis összegzés.
Nekem minden cikknél világosabban beszél az a tény, hogy Kristóf kiütései felszívódtak, és az én viszketésem eltűnt. És ez nem az a kellemes-megvakarom-osztjóvan viszketés, nem, ez a vakarom-vakarom-márvérescsíkosalábam viszketés.
Jók ezek a dolgok, de szerintem itt is mérlegelni kell, kinek mi mennyire fontos - én például szappant, tusfürdőt, gyerekfürdetőt, SLS-free-t használok, de a többi termékben (fogkrém, sampon és társaik) nem találtam megfelelő helyettesítőre. De azért igyekszem nyitott szemmel járni, hiszen - Antal Vali után szabadon: ne gondoljuk már, hogy a sampongyártó cég azt akarja, hogy szép, fényes legyen a hajunk. Ugyan már! Azt akarja, hogy minél több profitot termeljen:DD
Ezt azért érdemes észben tartani.

4 comments:

Babi néni said...

Ámen! :o)

Én se értem a bebugyolált srácokat, az én fiaim, ha melegük volt, visítottak, mint akit nyúznak. Októberben volt szóváltásom párszor, mert ha sütött a nap, nem tettem sapkát a fejükre (illetve, ha rajtam nincs, nekik se kell, ez a szabály). Legtöbbször aki beszólt, azon se volt, így egyszerűen visszakérdeztem, hogy és rajta miért nincs? :o)

Az SLS-ről hallottam, de mivel legfeljebb patikai krémet használok a sarkamra (szaliciles) és antisepticumot a herpeszre, illetve étolajat a fürdővízbe, ezért szerencsére nem érint minket. :o) A WU2-ben sajnos biztos van, de a gyerekeknek DM-es sampont veszek, mert a Johnson&Johnsonra durván allergiásak voltunk a nagyobbikkal. :o(

A biozást én is hülyeségnek tartom, kivéve a citromnál, sőt az együnk magyart is. Ha a magyar gazdák olyat termelnek és úgy, hogy elfogadható legyen, akkor megveszem, de szemetet nem eszek. Tejből osztrákot veszek a spárban, mert azt nem vizezik (MÉbIH szerint, a tartályos piaci tejet is vizezik, ők bevizsgálták) és tutter nincs benne gennykeltő és trágyabaci.

Én is csapvizet iszok, de szódának elkészítve, mert imádom a szénsavat. Pont a pillepalack miatt, de azért is, mert én simán megiszok fél litert egy húzásra, sose értettem, hogy miért nehéz a kétliter víz naponta. :o) Képzeld mennyi vizet kellett Jetinek hazacipelni drága pénzen, mikor a csapból ingyen jön.

Öblítőt sose használtunk, mert Jeti nagyfiai is ekcémásak voltak és ő nem engedte, de igazából nem is hiányzik, szerintem marad sajnos annyi Ariel a ruhákon, ami antisztatizálja, mert az illata - ha halványan is - de érződik a ruhán.

Bárcsak sokan olvasnák ezt a posztodat és elgondolkodnának. :o)

Babi néni said...

Ja, az ekcéma és a száraz bőr is nagyon ismerős. Nekem a Balneum Hermal Plus fürdőolaj jött be, de sajnos kivonták Mo-ról, így azóta a Pharmafutárral kell hozatni, vagy Németországban megvenni. Van viszketéscsillapító hatása és ápolja a bőrt.

bringa said...

Nagyon szeretem a hozzászólásaidat is:)
A vizet mi is úgy cipeltük haza, míg észbe nem kaptam, hogy micsoda hülyeség. Egy szódacsináló nálunk is jól jönne, mert Jancsi is csak a bubis vizet hajlandó meginni, de ezzel egyedül van itthon.

A vizezett tejen viszont megdöbbentem. Akkor a bocitej se jó?
Utálok vizet hazahozni, mikor itthon is van, és még jó drága is!

Babi néni said...

Szabad "szappanozni"?

Az én szappanos világom: Egy jó szó játék

Mert szeretem a blogod.

Nem kapott elég nagy nyilvánosságot, de sajnos a napkeltében nyilatkozta Szeitzné Szabó Magda, a MÉbIH vezetője, hogy a többszöri méréseken azt találták, hogy bizony vizezik ezt a tartályos tejet, ami a piacon nagy divat most. Érdemes többfélét venni és megkóstolni, hogy melyik fincsibb és azt venni onnantól. Az igazi tej megmutatja magát a hamisítványok között. A Milli például sokáig nagyon jó volt, a Spar mostanában nagyon gyenge minőségű, gyakran megsavanyodik lejárat előtt. A Landmilch márkát nagyon tudom ajánlani. Mondjuk nem magyar és drágább a többinél, de érdemes megkóstolni, etalon! És még lejárat után se savanyú. A Cserpes tejek, tejtermékek is finomak.