Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

2.3.11

heti menü 02.21-től + mézes-fokhagymás csirkemell recept

Hétfő:
cigánypecsenye + sonkás tészta
Kedd:
spanyol briós + csirkeszárnyak
Szerda: 
karfiolleves
Csütörtök:
túrós derelye + almás-fahéjas süti
Péntek:
mézes-fokhagymás csirke rizzsel + hamburger
Szombat:
májgombóc leves + almás-sajtos karaj + túrósbéles
Vasárnap:
jókai bableves + hagymás-krumplis pogácsa

A recept pedig a mézes-fokhagymás csirke, ami rém egyszerű, nagyon gyorsan megvan.
Egyszer régen, nagyon régen, amikor még zacskós fűszeralapokat vettem, mert nem tudtam/nem foglalkoztam vele, hogy a) tartósítószeres b) egyáltalán nem rövidebb az elkészítése c) drágább is, mintha én magam fűszerezném be a kajákat, ez volt Balu egyik kedvence. (De most komolyan, a mézes-fokhagymás cucchoz kellett tenni még csirkemellet és mézet. Ami a tasakban volt, az fokhagyma + zöldségkeverék vagy ételízesítő, és az került többszáz forintba - nem is értem. Vagyis értem, én is simán bedőltem neki:D )

Tehát a fél kg kockázott csirkemellet besózom, borsozom, kevés zsiradékon megpirítom, majd hozzáadok 3 ek mézet, azzal is megpirítom (szép barna színe lesz), aztán belereszelek 4-6 gerezd fokhagymát, megszórom 2 tk zöldségkeverékkel - én a dmes biot használom, szuper -, felöntöm 1,5 dl vízzel, és kb. 15 percig párolom. És kész:) A méz és fokhagyma miatt viszont figyelni kell a husit, mert hirtelen meg tud égni.

No comments: