Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

30.12.10

Zalán féléves

..státusza nem sikeredett túl egyszerűre.

Kezdve onnan, hogy 10:58 perckor estünk be a rendelő ajtaján, s bár 2 perc volt még hátra a rendelésből, kb. 6-an voltak előttünk. Karácsony előtti utolsó rendelési nap volt 22-e, úgyhogy a váróban beteg gyerekek is ültek, tanácsadás után még plusz rendelést iktattak be. Már ennek se örültem túlzottan.

Aztán a védőnő (Zsuzsa?) megmérte Zalánt, aki szokás szerint kézzel-lábbal hadonászott, és mért valami 7,67 kg, ami 16 dkg hízást jelentett egy hónap alatt, és háát.. nem szidott le ugyan, de majdnem. Én egészen hülyén éreztem magam, mivel otthon megmértem és 7,8 kg volt, ami szintén nem egy őrült hízás, dehát már rég megduplázta a születési súlyát, beteg is volt, foga is jön (aznap bújt ki a 3. :D), forog, kúszik, mozog rengeteget, tök természetes - szerintem -, hogy nem dagad a végtelenségig. Amúgy meg 70 cm, és tök egészséges. A rendelőben vészjósló hangon bejelentette a védőnéni, hogy "húú, 16 deka, főőzellék".

Azt hittem, hogy a dokinéni majd jól kineveti az aggodalmakat, ehelyett rám ijesztett, és mondta, hogy "hozzátáplálás" és főőzelék (haha), és tápszer recept, "biztos, ami biztos". Nem bántanám dokinénit, mert aranyos és szeretjük, de most nem volt túl szimpi. Főleg, amikor kedvesen figyelmeztetett, hogy azért írja a tápszerreceptet, nehogy elfogyjon a tejem (mert nyilván azért nem hízik, mert fogy?!), és "ijedtedben tehéntej után nyúlj" (WTF1), és nehogy "karácsonykor elcsábulj és egyél valami tiltottat, haha" (WTF2), ami ugye diót vagy más olajos magvat vagy tehéntejet, tojást, kakaót stb-t tartalmazó étel lehet (asszem, főtt zöldségeket ehetek marha- és disznóhússal). Amúgy meg ezek közül mindegyiket ettem, ahogy eddig is, napi rendszerességgel (az a fixa ideája, hogy a kicsi allergiás ezekre a dolgokra, pedig nem). És "sétáljak el egy hónap múlva súlymérésre, nehogy baj legyen"(WTF3). MINDEN egyes hónapban elsétálok tanácsadásra, ahogy eddig is tettem. És szedjen vasat a picur (WTF4), mert szülés után én vérszegény voltam, és sokára fog húst enni, ha még csak most kezdjük a hozzátáplálást, és hátha.

Kicsit felhúztam magam, amúgy is ez már a 2. alkalom volt, amikor úgy éreztem, kissé futószalag-szerűvé vált a vizsgálat, nem az a ráérős elbeszélgetés (5 percben), hanem a "menjünk már, gyorsabban" (2,5 percben) hangulatot éreztem. Nem vonok le nagy következtetéseket, évvégi hajrá rengeteg beteg gyerekkel. Otthon megmértem Zalánt, 7,8 kg volt (a régebbi én talán megmondta volna, hogy ki kéne dobni azt az ócska mérleget, és nem lenne semmi baj, de az új, továbbfejlesztett én nem mond ki ilyen dolgokat, mert így is túl sok haragosa van, és amúgy sem számít, mit gondolnak idegenek), ma pedig, 1 hét után 8 kg.

Nem váltottam ki tápszerreceptet, nem is áll szándékomban, nem erőltetem a főzeléket, mert fuldoklik tőle, viszont a gyümölcslevekkel jól állunk: ugyan nem fogadja el se a poharat, se cumisüveget, se semmilyen csőrös szerkezetet, de kiskanállal nyammog almán, banánon, barackon és sütőtökön is :D Szereti őket. Csak, hogy legyen még egy utolsó szösszenet, dokinéni azt is mondta, hogy higítsam tápszerrel a főzeléket, "had' szokja az ízét", és ha nem szereti az új ízeket, annál jobban kell kínálni velük, mert "így lesz a jól szopó babából rosszul evő gyerek". (WTF5) És egy utolsó utáni: "nem vették észre olyasmit, hogy éhes marad?"; "nem, semmit, nem is igen sír már, annyira lefoglalja a sok újdonság"; "olyan is van, hogy megszokja az éhezést (khmm), és nem sír már, hogy üres a pocak" (erre már szavaim sincsenek, Zalán pont nem az a baba, aki békésen tűri a kellemetlenségeket - hát még az éhezést!).
pizzát bezzeg tolná be XD
Végre, kiírtam magamból, most már elfelejthetem a sérelmeim. AAAhhhh!

3 comments:

Kata anya said...

Boldog Hófordulot Zalának!Nagyon nagy már:)!!!!
Valamiért nem lepödőm meg már ezeken a kijelentéseken(bár orvostól azért,hát jaa),megszoktam Én is még Csonginál.6 hónapos koráig csak cicizett utána kezdtem neki adni a gyümi leveket és folytattam Főzelékkel,amikor persze elfogadta.Sokszor ha 3 kanállal evett.Nem volt se dagi se vékony(mint pl Neked Zalán,egy egészséges,arányos baba),de már 3 hónaposan megkaptam azt,hogy adjak Neki gyümölcsőt,teát stb.De ha nem kéri akkor minek?1 évesen is fő táláléka az anyatejcsi volt és sokan furán néztek rám,hogy miért nem "tömöm" a gyereket főzelékkel,mert nem egészséges dolog ez.Hát nem tudom de szerintem az nem "egészséges",hogy ha a gyermek kiegyensúlyozott,egészséges,vidám és ezekhez hasonló és etettik mint ha kismalac lenne.Vissza gondolva erre húúú nagyon rossz volt folyton "okosokba" ütközni,megvívni a harcokat és a legrosszabb,hogy simán elbizonytalanítottak(de csak nem hagytam magam).
Nagyon szép baba Zalán,ne hagyd magad!Te érzed azt,hogy Mi jó Neki!!!!

Boldog Mami said...

Szia Brigi!

Ez olyan, mint egy rémálom, vagy mintha egy idegen klón vette volna át doki néni helyét, mintha kicserélték volna. Le vagyok döbbenve. :( Bennünket annyira támogatott, hogy hajrá anyatej és a gyarapodást se sürgette így.

Zalán makkegészséges, gyarapodik, és csak ez számít. :) Te úgyis mindenkinél jobban ismered és nem is első baba. :)

Nagyon hiányoztok!

Puszi!
Rami

bringa said...

Köszönöm az együttérzést:)
Igazából az a baj, hogy nincs idő ezeket megbeszélni, rengeteg volt mostanában a beteg gyerek.
És az is baj, hogy én meghallgatom mindenki tanácsát, aztán mosolygok, és azt csinálom, ami nekünk tetszik és beválik. Dokinéni azt hiszi, jól diagnosztizálta a tejallergiát, mert nem világosítottam fel, hogy én továbbra is eszem mindenfélét, mert kipróbáltam, és nem az volt a baj:D