Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

11.12.10

heti menü + márványcsirke recept

Szombat:
húsleves + sült oldalas tört krumplival + sport szelet
Vasárnap:
maradékok a betegség jegyében
Hétfő:
márványcsirke + sült tök
Kedd: 
fokhagymakrémleves + hot dog
Szerda:
sütőtökkrémleves + túrós csusza + diós és mákos beigli
Csütörtök:
spenótos tésztak + tüzes kelbimbótál
Péntek:
paradicsomos húsgombóc + főtt krumpli + töltött kenyérkék



Márványcsirke

2 csirkemell filét
          vékony csíkokra szeletelek
3 tojást
3 ek liszttel
3 ek tejföllel
20 dkg reszelt sajttal
sóval, borssal
          összekeverek.
          Egy őzgerincformát kibélelek
20 dkg bacon-nel.
          A bacont úgy helyezem el a formában, hogy oldalt kilógjanak. A csirkemell csíkokat és a tojásos-sajtos keveréket rétegezve belerakom a formába, majd visszahajtom a bacon-széleket, a kimaradt részeket is befoltozom a szalonnával.

Alufóliával lefedem és légkeverésen 180 fokon 25 percig, majd fólia nélkül 30 percig sütöm. Fontos, hogy langyosra hűljön, mielőtt kiborítom a formából és felszeletelem az ételt, mert jártam már úgy, hogy a sarkoknál a formába ragadt, és az nem volt szép.
Egyszerű, gyors, és ünnepi asztalon is jól mutató fogás, és hidegen is finom, akár büféasztalra is.

(Sok helyen olvastam ilyesmi recepteket a neten, és valahonnan szedtem a márványcsirke elnevezést is, de már régebben, és nem tudom, honnan. Rákerestem, rengeteg blogon emlegetik. Szerintem is klassz név.)

No comments: