Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

18.12.10

het menü + mennyei máktorta recept

Szombat: 
töltött kenyérkék
Vasárnap: 
grillcsirke
Hétfő: 
húsos makaróni + mézeskalács :DD
Kedd: 
hagymaleves + sajtos-sonkás-tejszínes csirketekercs rizzsel + mennyei máktorta
Szerda: 
rozmaringos-boros tarja rizzsel
Csütörtök:
tonhalas rizssaláta
Péntek:
pizza


Mennyei máktorta recept

Régen olastam egy Nők Lapjában a receptet és mivel nem kellett sütni - hiába, ez régebben alapvető kritérium volt nálam: meg voltam győződve róla, hogy nem tudok sütni - ki kellett próbálni. Azóta is műsoron van nálunk, nagyon szeretjük - kivéve a két legkisebbet :D

2 dl tejfölt 
          megmelegítek
4 kk zselatinnal
          Újabb
2 dl tejfölt 
          összekeverek
10 dkg cukorral
1 tk vaníliakivonattal (vagy csomag vaníliás cukorral)
          és a melegített tejfölhöz adom. Belekeverek
10 dkg darált mákot,
6 db mézes puszedlit,
          amit apró darabokra törtem előtte - most a mézeskaláccsal helyettesíthettem a puszedlikat, végül
2 dl tejszínből
          vert kemény habot óvatosan beleforgatok.

Esetleg áfonyát, más bogyós gyümölcsöt vagy sűrű lekvárjukat is hozzáadhatunk - én nem szoktam. Folpackkal kibélelek egy püspökkenyér/őzgerincformát, beleöntöm a masszát, és minimum 6 órára hűtőbe teszem. Ezután kiborítom a formából a sütit, amit szeletelve rögtön elfogyasztunk XD

No comments: