Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

6.8.10

szárnyak

Nem angyal-, vagy madárszárnyak, hanem a házi tündéreké. Van ez az új őrület, ami nem is olyan új. Amerikából jött, és Flylady a neve. Nem tudnám pontosan megfogalmazni, mi is ez, de az biztos, hogy nagyon hasznos: én világéletemben gyűlöltem a házimunkát, elpocsékolt időnek gondoltam, és mindig kampányszerű takarításba fogtam, ha vendégeket vártam. Pedig mennyivel egyszerűbb ez az ámerikás módszer: szintentartás, fókuszálás, apró lépésekben haladás görcsölés nélkül.

Szeptemberben kezdtem el - innen néztem a lépéseket, többekkel együtt haladtam -, egész jól alakult a módszer, fáradtság nélkül "ragyogott" a lakás, mígnem megfogant Zalán, és én januárig minden nap, egész nap rosszulléttel küszködtem, gyakran hánytam, fáradt voltam, nem volt energiám a folytatásra. Most újrakezdtem, újraveszem a lépéseket, és folytatom azokat, amik beivódtak - készséggé váltak. Például ilyen a hétfői egyórás ház-csinosítás, amikor 6x10 percben szépítem a lakást: 10 perc ágyazás, 10 perc portörlés, 10 perc porszívózás, 10 perc felmosás, 10 perc ajtó és tükörtisztítás és 10 perc kádsúrolás.
A kedd a tervezés napja: ilyenkor állítom össze a menüt, a bevásárlólistát, szervezem a nyaralást (szeptemberben megyünk, huhh) egyebeket.
Szerda az anti-halogató nap: ilyenkor kell(ene)minden nem szeretem dolgot elintézni - ez ma sem sikerült..
Csütörtöké a bevásárlás, szaladgálás.
Pénteken táska- és autótakarítás + esti program a PASIVAL.
Szombat családi program, vasárnap a saját napom (az utolsó 3 program tetszik a legjobban, ez szól a családról, rólunk, és jellemzően erre nem marad semmi időnk:)

A többi dolog pedig a háztartás maga, ami egyrészt magában foglalja azt, hogy minden lakóhelyiségben van egy pont, ami, ha tiszta, az egész szobáról rendezettebb kép fogad, másrészt vannak olyan rutinok, amiket ha minden nap megcsinálsz, nem kell félévente egyszer nekiveselkedned, és félóráig suvickolni. Pl a konyhában a mosogató, fürdőben a tükör, mosdókagyló, hálóban az ágy.

Ezek a feladatok tehát mentek, mendegéltek is, és mostanában is csinálgatom őket, viszont a napi 1x, 2x 15 perc takarítás/zónázás nem működött, főleg ezért kezdtem újra most a flájlédizést..

Ami nagyon nehéz volt: Balázst bevonni a házimunkába. Halak csillagjegye igencsak dominál - ő az a típus, akit nyaggatni kell, állandóan, feladatokat kell adni neki, azt számon kérni, és időnként leordítani, hogy észbe kapjon.Úgyhogy csináltam neki napirendet nyárra, és többé-kevésbé tartja is magát hozzá. Van benne házimunka, angolozás, játék, tesózás. Az ő feladata a szeméthordás, szelektív hulladék rendezése, konyha + előszoba felsöprése, hétfőnként porszívózás az egész lakásban, heti kétszer mosogatás esténként.

Jancsit pedig a zónázásban tudom hasznosítani:) Alapos Bak-ként kb. 3 óra alatt porszívóz fel egy szobát (na de az aztán tökéletes) Amúgy nem vagyok sem asztrológia, sem ezotéria fanatikus, sőt, nem is hiszek bennük igazán, de vannak nagyon találó dolgok, pont a Halak és a Bak jegyűek gonosz horoszkópjában:

Halak (02. 19. - 03. 19.)

Ingatag, érzékeny, állandóan másra vágyakozó és örökkéelégedetlen vagy. Kicsit olyan Savanyú Jóska. Hiszen a játszótársakat elkerülöd, inkább magányosan üldögélsz a vízparton. Képzeletben elhatározod, hogy tengerész leszel. Persze, ha a parton találkozol halászokkal, akkor inkább halásznak állsz. De nem vagy tőle boldog. Azt tervezgeted, hogy jobb lenne, ha te szállíthatnád ki a halat a nagy szálloda éttermének. Rád bízzák a munkát, és te rájössz, hogy milyen jó lenne mégis liftesnek lenni a puccos hotelben. És nem mész vissza a halászhálók közé, hanem egyenruhában nyomogatod a lift gombjait. De már azon jár az eszed, milyen jó lenne, ha kiküldenének a reptérre, a vendégek poggyászáért. Nem telik bele sok idő, és az álmod valóra válik. Aztán persze nem mész vissza a szállodába, hanem pilótának állsz. És persze ettől sem vagy boldog, hanem széttárod a karjaid, és nagyot sóhajtva azt mondod: "Nem valósult meg az álmom, nem lehettem tengerész! De mit is tehetnék? Bele kell törődnöm a sors akaratába."

Bak (12. 22. - 01. 19.)

Ha nem tudod, hogy milyen a Bak, akkor képzelj el egy kisgyalogösvényt a hegy oldalában, amelyet egy hatalmas sziklatömb torlaszol el. Jön egy kiránduló csapat, akik között van egy Bak jegyében született. Mindenki megkerüli a követ, csak a Bak áll meg búsan előtte. A többiek már vígan messze járnak, de a Bak még mindig lehorgasztott fejjel a kő előtt áll. Aztán másnap újra kimegy a kőhöz, és harmadnap pedig már visz egy vasrudat is magával. Megpróbálja egyedül kiemelni vele a sziklát, persze eredménytelenül. Az idő lassan őszbe fordul, majd jön a tél, de a Bak még mindig próbálkozik a sziklával. Tavasszal már kötéllel, csörlővel felszerelkezve érkezik a kőhöz, közben a barátai elfelejtik őt, a családja is darabokra hullik, és a Bak egyedül marad. Végül a kő elégeli meg a Bak makacsságát, és fogja magát, arrébb megy.

(Forrás: a neten bárhol, csak be kell írni a keresőbe, hogy gonoszkóp - bár a többi szerintem nem ilyen jó)

Néha fáraszt, hogy nekem kell koordinálni a munkákat - elég nehéz mindenkire figyelnem, de ha úgy fogom fel, hogy szervezőként tudok érvényesülni, már nem is olyan nehéz. Végülis úgy kell gondolkoznom az itthon töltött évek alatt, hogy ez az én munkám - némi pénzt is kapok érte -, és ezt kell megoldanom. Minél jobban, de nem egyedül. A nők valóban  hajlamosak mártírként mindent elvégezni, pedig ezt senki nem értékeli. (Minden nőnek ajánlanám elolvasni Csernus Imre: A nő c. könyvét - elég naturalista, de nagyon mély igazságokat tud odamondani - és az időnként vulgáris megfogalmazását ritkán felejtjük el: vagyis bevésődik)
Szóval ésszel kell csinálni a házimunkát is, a gyereknevelést is, és lehet benne sikerélmény.
Meg kell látni és meg kell találni a jót benne, az adott pillanatban. Minden lehet jó, csak pozitívan kell hozzáállni, mert ha undorral végzel el egy-egy dolgot, vagy közben máshol akarsz lenni és mást csinálni, akkor könnyen lehet, hogy a nap végén, vagy hetek, hónapok múlva visszagondolsz, és az egész napod stb. arra ment el, hogy vártál valami másra. Húú, agymenésem van, megyek főzni:)

pár kép:)

kézzel még könnyebb
csúcs boldogság: chipset enni kádban
Balász nyugodtan játszik
amíg teheti
a laza
6 kg gyönyörűség
egyszerűen imád fürödni
ez nagyon megható:)

No comments: