Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

15.6.10

Eperdzsem

Tehát a recept, ahogy én csináltam (a lehető legegyszerűbb, és kijelenthetem, hogy tartósítószer nélkül is sikerült):

Kb. 2 kg epret megmostam (megmosattam, nagyon-nagyon alaposan, folyó vízben is Jancsival), aztán kivágtam mindazokat a részeket, amiket túlérettnek találtam (abból eperturmix lett).
Felvágtam 2-4 részre a nagyobb epreket (a kicsiket hagytam egészben), majd botmixerrel kb. 20 mp-ig törtem össze a gyümölcsöket, gondosan ügyelve rá, hogy nagy darabok is maradjanak benne. Ezután alaposan összekevertem egy csomag befőzőcukorral (ebben az a jó, hogy jelentősen lerövidíti a főzési időt, és jóval kevesebb kell belőle, mint kristálycukorból), pár csomag vaníliás cukorral és feltettem főni (elvileg lehetne nagy lángon is, én türelmes voltam és takarékon főztem fel forrásig. Amikor már mindenhol egyenletesen forrt a cucc, 1 percig főztem még (erre jó a befőzőcukor), ezt már szigorúan kis lángon kell csinálni.

Amíg a főzögetés zajlott, egy másik lábasban kifőztem a befőttes üvegeket, a lapkákat, 10 perc után megfordítottam az üvegeket és belülről is alaposan kifőztem őket.

A dzsemet csurig töltöttem az üvegekbe, rájuk került egy lap "befőzőcelofán" (nem az volt, hanem a hewa-s méretre vágott valami), és arra került szorosan a lapka. Ezután fejtetőre állítottam az üvegeket 5 percre, majd szorosan betekergettem őket egy meleg takaróval, és így hagytam kihűlni.

Később Jancsi felpakolta őket a kamra legfelső polcára, és számoláskor kiderült, hogy sikerült egy Lidl-ös, gyári eperdzsemet is dunsztba pakolnia - gondolom annak sem lett baja :DD

Szépen lassan már eszegetjük a dzsemeket, mindenkinek ízlik (Balázsnak is, pedig lényegesen fanyarabb az íz, mint a boltié), és én nagyon-nagyon örülök:D

Jövőre szeretnék beletenni vaníliarudat/kivonatot, kókuszreszeléket és/vagy étcsokit.

No comments: