Oldalak

Zalan

Lilypie Fifth Birthday tickers

Kristóf

Lilypie Kids Birthday tickers

Balázs

Lilypie Kids Birthday tickers

6.6.10

Az első nyári hétvége



Végre, gyönyörű szép napokra ébredtünk! Nem az eső kopogása ébresztett, hanem a csivitelő madarak, és a redőny mögül is áttűző napsugár. Ezt a ragyogó időt meg is ünnepeltem néhány adag ruhamosással, mert csak az erkélyen tudok igazán szárítaniXD Szegény öreg, beteg mosógép azóta is megy-megy (jövő héten jön az új), remélem, kibírja.


Sétálgattunk hármasban (Balázs még mindig nem az igazi), de aztán én inkább itthon rendezkedtem, Kristóf Jancsival barangolt szombaton 2,5 órán keresztül.

Ma reggel pedig Jancsi elment Kristófnak matracért - mától egy 90*200-as matracon alszik a nemsokára 17 hónaposunk. Tulajdonképpen keresztben is elfér rajta, plusz még vagy 7-8 gyerek, akár családi napközit is nyithatnék. (Sajnos egy kanmacska belepisilt Kristóf matracába - nem itthon, mert a 2.-ra nehezen jutnának be, vagy a húgoméknál, vagy amikor a pincében tároltuk a kiságyat pár napig -, és a szagot semmilyen módszerrel nem lehetett eltüntetni: textilspray, ecet, szódabikarbóna, domestos... mindent kiröhögött az undorító szag, sőt, minél több nedvesség érte a kiságyat, annál intenzívebb lett)
Szóval, hamarosan kap ágykeretet is a "középső" nagyfiú, apa fog csinálni neki egy autósat, addig matracon alszik, így legalább nem esik nagyot a földre (mert minden éjszaka meglátogatta legalább egyszer a padlót, volt, hogy fel se vette, de volt, hogy fejjel érkezett a párnákra, amikkel körülbástyáztuk az ágyát, és ez nem esett mindig jól neki).

Ma pedig eperdzsemet főztem be, most szárazdunsztban hűlnek a kis drágák (5 db 5 dl-es üveg), nagyon izgulok, soha nem csináltam még ilyet.
Mindenesetre hamarosan leírom, hogy csináltam, ha nem sikerülne, tudjam, mit kell változtatni a jövőben rajta.

Először is megkértem Jancsit, hogy tisztítson meg 2 kg epret (abszolút bioeper, apósom hozta, de a betegségek miatt nem akartam édességre pazarolni, és különben is, múlt hét végén csináltam ezt:














Jó, tök bénán néz ki, különösen a díszítés, és nem is szilárdult még meg a fénykép készítésekor (le kellett olvasztani a hűtőt, mert be volt jegesedve, és ilyenkor nem működ), de nagyon-nagyon finom volt másnap, mikor megszilárdult, és amúgy is imádom az ilyen édességeket, amikben kevés a piskóta és nem túl édes, de sok a krém. A recept Mohától származik, akinek az édességei - bár nem az erősségem - eddig még mindig sikerültek.
A recept itt található: Epertorta egerekkel (persze egerek nélkül), és ez a hozzávaló natúr krémsajt receptje.

A jó híreken túl pedig: Balázs nem tudott elmenni a versenyére, mert kutya rosszul volt, Jancsi pedig elkezdett émelyegni (ez a betegség első tünete).. összességében lehetnénk jobban is, de ez van.

No comments: